Thursday, 11 August 2011

jgn mengata org jika dri itu juga hnya insan biasa.... (^__^)

ari ke 11 kita sume puasakan... lg 2 minggu nk alik umah dh... x sbar nyaaaaaa... rndu ngan merekaaaaa... percaya atau tidak sepanjang puasa di sini... sy rasa badan sy nie mkin berisi la... hakhakhakahk... dlm erti kata lain makin naik la isi2 + lemak2 yg ada kat cnie... x macm masa sem 1 dlu... blik2 umah jew.. sume owg terkejut... wahhhh.. kamoo semkin kurus... tp sem nie x tau la silap kat ner... bdan naik plak.. hakhakhakahk... =P ..... nk kata mkn bnyak x juga.. bnyak lg masa sem 1 dlu..tnya pendapt owg terdekt.. diorg ckp mungkin sbb sejak pose nie... saya asyik telan ubat jew... nk sembuh nya hal la nie... hehehe... mungkin sbb 2 kowt.. hakhakhak... mama.. adk mkin g---k la... malunya nk alik... sem 1 kena puji... sem nie cmner plak.. alik2 kena kutuk la 2 kan.... korang nk tau x??? masa sy kecil sy seorg budak yg kurus kering.....dan merupakan at.let sekolah dr drjah 3 smpai 6.... owg kata bab2 lari baton nie sy la manusia yg x pernah gentar..... tp bila sy form 1 sy ada mslh kesihatan yg membuatkan sy perlu amik ubat setiap hari... jd ubat 2 akan wat bdan sy sihat dan antibodi badan sy akan kuat tp akibatnya sy akan jd gemuk... mula2 sy memng x mau ubat 2... yela... nama pun form 1 kan.. masa tu la dunia remaja sy br nak naik kan.... so.... x mau la rosakakn bdan...nk maintain cun + kurus kan.... tp makin lama sy makin sakit... lemah... jd manusia pling teruk.. nk blaja pun x leh... so sy gagahkan juga bdan sy amik ubat 2.... akhirnya sy jd gemuk... malu????? jgn ckp la... sume owg kutuk sy... family antara owg yg pling memahami sy..... menyokong sy... membntu sy untuk kuatkan semngat....  sehingga sekarng kalo owg kutuk sy... saya akan tersenyum sbb hnya sy dan keluarga tau... betapa seksanya hidup sy... betapa sy merana saat perlu mngambil ubat 2....dan mereka jew yg tau betapa kurus nya saya masa budak2 dlu.... ada juga owg yg tegur sy ckp "cuba farah nie kurus skit.. mesti cun.... kalo frh cun br sy nk jd kam frh nie wife sy... kalo frh kurus leh kalah kan dia...."  waktu 2 hati sy ckp... seandainya sy menikahi kamoo dan ALLAH menjadikan sy gemuk.. adakah kamoo akan menceraikan sy.... adakah kmoo tergolong sebagai manusia yg sesat sbb x leh terima ciptaan tuhan..... namun akhirnya sy kluar dr kepompong kesedihan 2.... alhmdullilah... skrng sy x bergantung pada ubat 2 lg... sbb 2 skrng nie bdan sy bleh turun n naik beratnya.. hehehe... =P ..... pesanan sy pada lelaki yg suka ckp sy gemuk kan.. sedar la skit... ti bila korang kawin kan... dpt wife cun2... blum tentu dia akan kurus selamnya... kalo korang dh kawin ngan dia kowt korang nk ceraikan dia semata2 sbb dia gemuk..... bila kita nk kutuk seseorg 2... letak kan dri kita dlm dri dia.... cuba tnya dia.... nk kew dia dijadikan cm 2.... mesti jawapan dia x.... tiada manusia yg rela di jadikan begitu.... sedar x dlm korang mengata owg yg gemuk nie... sama la mcm korang mengutuk ciptaan ALLAH.... x yah la korang solat kalo mulut korang 2 dh kecik kan ati owg lain... kesimpulannya... x perlu la nk mengata owg lain kalo dri 2 hnya la manusia biasa dn x perfect mana pun....
masa tadika... hehe.. =)
 masa form 5
sekarang..... :)


sincerely,
adeqtoinktoink.

3 comments:

ZF said...

ubat ape tu yg ambik????

Mya Amira said...

sabar je la yunk.. abaikan org sekeliling janji kita hidup bahagia :)

aku ingin kau tahu said...

ZF : sori memng x ingat lngsung nama ubat 2.... :)

Mya : dlu 2 sedih juga.. skrng x rasa apa2 pun... yg penting keluarga i sentiasa ada untuk i... :)

what date is today?????? =D

SekadaR UntuK HalwA MatA

Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup
penuh dengan ketenangan dan keamanan. .....

Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun.... bila-bila masa ia akan pecah.

SekadaR UntuK HalwA TelingA