Tuesday 24 April 2012

GERAM!!!!!!! Rasa nak tumbuk!!!!!

Assalamualaikum semua!!!!
panas nyaaaaa.....
geramnyaaaaaaa......
*sabo2... (>_<)

ok.. nak tau x??? arinie memng panas...
betul x??? 
betul la sbb perlis x hujan pun....
*stop dr merapu la!!!!!

bgun2 jew pg...
tiba2 dgr pengumuman mcm nie...
PERHATIAN kepada semua PELAJAR KAMSIS..
*aku la tu kan....
anda Diminta MENGOSONGKAN bilik 
rekreasi dan bilik bacaan....
barang2 yg telah diletak sila keluarkn semula...
*Erkk... dlm hati kata nape nie????


pastu aku cam wat bodoh jew la kan...
then aku pun g la kafe...
*lapaq habaq ang pg td!!!!
tiba2... kwn aku ckp.. weh2...
penyelia kamsis dh bwk kunci la..
memng dia x bg letak brng kat bilik tu la...
*dlm hati dh panas skit..... sbb aku
duk fkir mana nk letak brng2 yg aku simpan
dr sem1-3 tu....

dipendek kan cerita...
kami pun bincang2 la kan...
then cadang nk g 
pejabat penyelia asrama....

Lokasi : Bilik penyelia Asrama 
Waktu : 4.15ptg

malas ckp bnyak.. jom tgk dialog kami dan mereka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kami : Assalamualaikum encik..
maaf mengganggu...
boleh kami tnya skit....

pakcik2 yg gatal : wsalam.. apa dia.. tnya la... 

kami : kami nk tau naper bilik2 tu dikunci... kami
nk letak brang kat mana yek????

pakcik2 gatal : ooo.. sbb kami nk buat asrama pompuan la....
alaaaa.. kamo bwk jew balik brng2 kamo tu...

kami : encik.. kami duk jauh... xkan nk bwk alik brng2 yg bnyak tu....

pakcik2 gatal : alaaaa.. budak2 laki relax jew... kamoo bising nape plak??

kami : maslhnya encik.. kami naik bas... nk bwk barng bnyak sgt.... dgn beg lg.. 
beg roda lg... kotak lg... mcm2 lg nie encik...

pakcik2 gatal : tu la... sapa suh kamoo x jd scandal sy... kalo x.. xdelah susah macm nie...
*dlm hati aku waktu tu mcm nk bunuh dh pakcik nie..
dh tua xsedar dri plak tu....

kami : so cmner ngan barang kami nie.. nak letak mana???

pakcik2 gatal : alaaa.. kamo letak jew la kat surau tu... segala maslah.. bwh tngungjwb kamoo sendri...

kami : surau tu kecik jew.. brng2 kami bertiga pun dh penuh kalo letak situ encik... lgpun kesian makcik cleaner nanti diorg nk solat kat mana???

pakcik2 gatal : alaa.. pusat islam tu besar suruh la diorg tu solat kat situ...

aku : ooo.. jd encik nak kami nie.. ckp kat makcik2 tu.. kalo nk solat g la PI tu.. sbb PI tu besar kan.. mcm tu kew??? 
*waktu tu... aku dh x tahan marah sgt dh.. tp masih leh kawal suara lg la...

pakcik2 gatal <--- diorg just gelak jew..... !!!!
*bongok punya pakcik2....

pastu dtg plak makcik gedik mana plak ntah dia ckp cmnie...

makcik gedik : korang nie x de kew kwn2 yg duk perlis... tumpang la umah diorg tu...

kami : ada makcik.. tp x smpai hati nk penuh kan umah diorg.... xmau susahkan diorg..

makcik2 gedik : ehhh... sy nie.. anak sy tu blajr.. kwn2 dia semua tumpang brng dia kat umah sy tau... umah sy dh mcm stor dh tau....

aku : oooo.. bgus la tu makcik... pasnie leh la kami tumpang brng kat umah makcik.... boleh x makcik???
*aku ckp dgn wat muka marah tp dlm hati nk tergelak sebenarnya... :P

makcik2 gedik <---- tergamam dan terus senyap...
*padan la muka makcik tu!!!! 

kami : skrng mcm mana??

pakcik2 gatal : mcmnie jew la...kamoo letak jew
brng2 dlm surau... kamoo cuma la jd manusia yg
pentingkn dri sndri dan xyah fkir hati org lain....

*mcm nie ke sifat org islam... sifat nie ke
yg kita bnggakan.... pentingkan dri sendri
tu perbuatan mulia kew????
aku nk jwb dh td... tp sat lg kena banned asrama plak!!!!! 

lastly...
diorg juga yg menang...
diorg tetap pertahankan bilik bodoh tu...
dan finally..
aku ngan kwn2
kepenatan kemas brng...
nk bwk trun sok..
sbb nya takut surau penuh....

smpai bila aku ingat muka pakcik gatal tu...
*pakcik2.. umah tu dh kata pergi la...
kubur kata mari la kat cnie...
pun pakcik still xsdar dri kan!!!!

xsangka ada penyelia asrama yg 
pentingkan dri sendri...

NOTA comel :
hari ini dlm sejarah...
aku jd kurang ajar macm tu...
DGN ORG TUA!!!!!
selama nie marah mana pun
aku tahan jew...
tp 
tahniah pada pakcik gatal
dan 
makcik gedik yg dh wat
aku naik angin arinie...
hilang sudah tahap
kesabaran aku....


mcm nie la muka aku ngn kwn2 td agaknya la...!!!




sincerely,
ADEQTOINKTOINK

No comments:

what date is today?????? =D

SekadaR UntuK HalwA MatA

Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup
penuh dengan ketenangan dan keamanan. .....

Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun.... bila-bila masa ia akan pecah.

SekadaR UntuK HalwA TelingA