Saturday 1 September 2012

akhirnya terlerai begitu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jangan pernah kau bermain dengan api...
ketika kecil dia sahabatmu...
kelak apabila dia membesar
dia adalah musuhmu....

Jangan teruja pada seseorang...
kelak apabila dia pergi
begitu sahaja...
kau yang akan kecewa...

Jangan terlalu berharap
pada sesuatu perhubungan 
kelak apabila ia terlerai
kau yg akan jatuh....

Untuk bangun dr kejatuhan
bukan la perkara yg mudah...
malah ia memerlukan kekuatan
yang sangat kuat....

Hati yg terluka
bukan mudah untuk pulih...
seandainya pulih ia tidak akan
kembali seperti dahulu....

benar kata bonda ku..
jangan pernah berharap
pada sesebuah hubungan 
yang tanpa apa2 ikatan
jangan pernah tewas dengan dugaan
duniawi ini....
kerana dugaan duniawi
tidak pernah putus asa
terhadap kita.....

akhirnya terlerai ikatan
yang datangnya tanpa di duga....
perginya tanpa diminta....

ALLAH menguji..
aku menerima...
kerana aku yakin...
DIA tidak akan menguji aku...
lebih dari kemampuan diriku sendri....

Mungkin juga ALLAH 
ingin tunjuk kan aku,...
bahawa kau bukan lah org
yg boleh aku harapkan....
org yang boleh membimbing diri ini
ke syurgaNYA.....

NOTA comel :

pada 1 SEPTEMBER 2012...
maka tertutup sudah pintu hatiku
buat dirimu.... dan buat sesiapa pun...
biar kelukaan ini pulih dengan sendri nya....
anggap sahaja aku hanya masa silam mu...
akan ku kunci hati ini buat semua....
dan kunci ini akan ku cmpak
ke lautan dalam....
biar hanya orang yang benar2 layak
sahaja dpat membukanya.....

*kerap terluka membuatkan aku bosan dengan hidup 
berpasangan ini *


sincerely
ADEQTOINKTOINK

No comments:

what date is today?????? =D

SekadaR UntuK HalwA MatA

Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup
penuh dengan ketenangan dan keamanan. .....

Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun.... bila-bila masa ia akan pecah.

SekadaR UntuK HalwA TelingA